Round-Number Bias in Investment: Evidence from Equity Crowdfunding

Volume
Numéro
Date de publication
Auteurs
Fabrice Hervé, Armin Schwienbacher

We examine whether uncertainty affects the use of round numbers in investment decisions. Using unique data of more than 15,000 investments from WiSEED—the largest equity crowdfunding platform in France—for the period 2009-2016, we find that investors are more likely to invest a round number when facing greater uncertainty in equity crowdfunding campaigns. As more investors pledge funds, the perceived uncertainty is reduced, which in turn reduces the use of round numbers by follow-up investors. This finding is consistent with the round-number bias. When investors no longer know the funding status of the ongoing campaign, experience helps reduce the round-number bias. This suggests the presence of a learning-by-doing phenomenon through experience: as investors become more familiar with equity crowdfunding investments, they are less prone to behavioral bias. These findings are consistent with behavioral theories of investment.

Les publications ne peuvent être consultées que les membres de l'AFFI.
Veuillez vous connecter à votre compte de membre de l'AFFI ou souscrire un adhésion auprès de l'AFFI pour consulter cette publication.

pas encore adhérent ?

Sélectionnez votre profil :

Starting at 600,00 €

Inclus dans les formules

  • A partir de 10 adhésions individuelles

  • Référence sur le site WEB

  • Référence sur l'annuaire papier

  • Un numéro gratuit de la revue FINANCE

Starting at 30,00 €

L'adhésion individuelle permet de recevoir les informations diffusées par l'AFFI, d'accéder à l'historique des publications dans la revue Finance et de bénéficier d'un tarif préférentiel pour participer aux conférences.

100,00 €

Vous pouvez finaliser le processus de soumission d'un article à la revue Finance en vous acquittant des frais s'élevant à 100 euros.